AVH-iloinen tapahtuma 19.5.2017 Joutenlammella

19.5.2017 klo 18:00

Kajaanin ammattikorkeakoulun terveydenhoidon- ja sairaanhoidon opiskelijat järjestivät Kajaanin Joutenlammella aivoverenkiertohäiriöihin sairastuneille iloisen tapahtuman.

Opiskelijat olivat tervehtimässä ja  toivottamassa tervetulleeksi tapahtumaan Joutenlammen tuloaulassa.

Joutenlammen päärakennuksessa oli erilaisia toimintapisteitä mitä iloiset, positiiviset nuoret ohjasivat. Yhdessä tilassa oli rentoutumista, yhdessä tilassa sai hartiahierontaa ja käsiä hoidettiin missä samalla sai kuunnella opiskelijoiden musisointia. Yhdessä toimintapisteessä sai lihaksille venytyksiä kun ringissä istuttiin ja pomputeltiin toisillemme ilmapalloja. Yhdessä pisteessä oli ensiapua.

Sitten pääsi myös sormensa laittamaan multaan ja sai tehdä ensiksi istutukselle pikkulaatikon ja koristella sen. Sen jälkeen mullat laatikkoon, pienet kuopat multaan sitruunamelissan siemenille. Lisäksi mukaan sai hoito- ja käyttöohjeet ja näin viemiset kotiin.

Yhdessä pisteessä saimme tarvikkeet kollaasin tekemiselle. Sakset ja mielikuvitus liikkeelle. Voi tehdä kollaasin yksin tai yhdessä ja aina yhdessä tekeminen on mukavaa ja kaveria ei jätetä.

Risto/Aivoliitosta piti mielenkiintoisen esitelmän kun aivojen toiminta häiriintyy.

Oli huolehdittu porukan energian saannista myös. Ruokalassa oli mahdollista ruokailla ja lisää ruokaa oli tarjolla kodalla missä oli tarjolla kahvia, mehua ja makkaraa tietenkin paistettiin.

Joutenlammen lähimaastossa pääsimme nauttimaan eläinten tuomasta hyvästä mielestä ja rentoutuksen tunteesta.

Ensiksi haluamme suurella sydämellä kiittää kaikkia terveyden- ja sairaanhoidon opiskelijoita onnistuneesta, rentouttavasta, huolettomasta, mukavista rupatteluhetkistä ja vertaistuesta tapahtumassa Joutenlammella.

Kiitämme myös kaikkia jotka ovat osallistuneet tapahtuman järjestelyihin.

Suuri toiveemme että saisimme jatkoa tälle tapahtumalla viimeistään ensi keväänä.

Aurinkoisin, iloisin mielin toivotamme hyvää kesää kaikille! Näkemisiin!

Kainuun Aivoyhdistys ja aivoverenkiertohäiriöihin sairastuneet