Vieraana yhdistyksessä Järjestö Kainuu 2.0

3.1.2018 klo 20:00

Keskiviikon Kajaanin AVH-kerhopäivässä Tutun Tuvalla olivat kertomassa terveisiä ja antamassa tietoa Järjestö Kainuu 2.0 järjestöagentti Tarja Kesälahti ja järjestökoordinaattori Veera Valtanen.

Tarja totesi alustuksessaan että suuret ovat tavoitteet ja päämääriin pääseminen vaatii paljon yhteistyötä. Kehittämistyötä tehdään yhdessä eri toimijoiden kanssa. Toimijoilla on tehtävät ja roolit. Edelleenkin oma yhdistys on tärkeä jokaiselle ja siellä tiedetään mitä tehdään.

Yleistietoa Järjestö Kainuu 2.0, linkki https://kainuunpiiri.mll.fi/hankkeet/jarjestokainuu-2-0-hyvinvoinnin-/

Toiminnan tavoitteet

1. JärjestöKainuu 2.0 -yhteishankkeen päätavoitteena on turvata kainuulaisten järjestöjen elinvoima ja rooli kainuulaisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä sekä vahvistaa niiden roolia sote- ja maakuntauudistuksessa. Päämääränä on kainuulaisten terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen.

2. Osatavoite 1: Vahvistaa kainuulaisten järjestöjen osallisuutta ja roolia sote- ja maakuntauudistuksessa.

3. Osatavoite 2: Tukea järjestöjen yhteistyötä ja toiminnan kehittämistä terveyden- ja hyvinvoinnin edistämisessä.

Veera kertoi Kajaani järjestö toiminnasta. Millaisia erilaisia järjestöjä Kainuussa on ja millaisia ihmisiä toimii, millaista järjestöt tuottavat hyvää toisilleen. Tehdään tunnetuksi eri järjestöjen toimintaa.

Lehtijuttusarja alkaa Koti-Kajaanissa tammikuun lopulla ja kestää koko Järjestö Kainuu 2.0 ajan eli joulukuun 2020 loppuun. Lehtijuttusarjassa esitellään: mikä yhdistys on kysymyksessä, yhdistyksen henkilömäärä, kuinka henkilö on ohjautunut järjestöön, millaisille henkilöille voisi suositella yhdistystä jne. Päätettiin yhdistyksemme osalta että lähdemme lehtijuttusarjaan mukaan. Henkilö nimetään 21.1. kerhopäivässä, kuka lähtee Koti-Kajaanin juttuun.

Yhdessä tehden päästään päämääriin.

Kirjoittanut Marja Hirvonen