Järjestökahvit ja Laulusta me voimaa saamme 7.11.2018

11.11.2018 klo 21:00

Kampus ja opiskelijat
Yhdistyksen esittelypöytää
Risto Aivoliitosta ja yhdistyksen väki jakaa tietoa
Tutun Tupa ja väki laulaa
Jaakko maistromme
Jaakko ja esilaulattaja
Hanuristin käsi ja nuotit
Kuulijan tyytyväinen ilme kertoo että Jaakon soitto vie mukanaan
Tanssimaan vain kaikki
Tanssimaan
Sanat kertoo kaiken

Järjestökahvit 7.11.18

Yhdistys oli mukana Järjestökahveilla keskiviikkona 7.11.2018 aamupäivällä Kampuksella Taito 2 B aulassa. Mihin Järjestö Kainuu 2.0 -hanke oli järjestänyt kainuulaisia järjestöjä ja yhdistyksiä tapaamaan ja tustumaan uusiin järjestötoimijiin ja esittelemään omaan yhdistystä ja järjestöä.

Pääsimme tutustumaan eri järjestöihin ja saimme myös esitellä omaa Kainuun Aivoyhdistystä uusille järjestöille ja ennenkaikkea Kampuksen opiskelijoille. Huisketta riitti 2,5 tunnin aikana, saimme jakaa tietoa AVH-sairastumisesta ja Aivoterveydestä.

AVH-sairastuneet yhdistyksemme jäsenet Jorma ja Teuvo jakoivat henkilökohtaisia kokemuksia kuinka sairaus tuli heidän elämäänsä, sairauden alkuvaiheista, toipumumisen vaiheista, kuntoutuksesta ja mitä tänään kuuluu heidän elämäänsä. Heidän kertomuksensa tosielämästä ja sairaudesta pysähdytti kuuntelemaan niin sairaanhoito-opiskelijan, lähihoitajan, konepuolen opiskelijan, terveydenhoitajan jne.

Keskustelimme myös yhdistyksen ensi kevään 2019 Unelmien toimintapäivästä mikä tullaan järjestämään sairaanhoito-opiskelijoiden kanssa yhdessä. Joten hyvää ja antoisaa yhteistyötä jatkamme ja Unelmien toimintapäivämme on jo kolmas mitä järjestämme yhdessä Kajaanin Ammattikorkeakoulun kanssa. Toivomme yhdistyksessä että saamme lisää rakennettua uusia verkostoja.

Tutun Tuvan kerhopäivä

Samalle päivälle sattui myös Kajaanin AVH-kerhon kerhopäivä Tutun Tuvalla missä aiheena oli musiikki. Ei ihan äsken ole ollut kerhopäivänämme 22 yhdistyksen ihmistä mukana mutta ei voi muuta todeta kuin - Laulusta me voimaa saamme-.

Jaakko yhdistyksemme jäsen oli koonnut itse soittavana hanuristina toisenkin hanuristikaverinsa ja lisäksi esilaulajan joka laulatti porukkaa hanuristien tahdissa. Laulu toisensa jälkeen yhä enemmän ja enemmän innosti vain laulamaan...tuli valssia, tangoa, polkkaa...nuoruusmuistot tuli mieleen. Rauni vinkkasi jo välistä eikö jo juotais kahvia mutta Raunille vinkattiin että lauletaan vain vielä ainakin yksi laulu.

Kyllä me kahvittelutauko pidettiin ja rupateltiin kahvikupun äärellä. Sitten aloitettiin uudestaan laulamaan ja jotkut innostuivat myös tanssimaan.

Kaunis on luoksesi kaipuu...jäämme odottelemaan seuraavaa musiikkihetkeä.

Lämmin kiitos Jaakolle porukkoineen, teitte kauniin muiston.