Mitä tänään kuuluu Kajaanin Juttu-Tupa kurssiin

Ryhmätyötä Tutun Tuvalla 18.11.2018, aiheena -Vuodenajat

Kuulumisia tapaamisesta kerhopäivänä Tutun Tuvalla 18.11.2018

Kerhopäivässä Tutun Tuvalla pääsimme tekemään yhdessä Sinin kanssa tehtävää   mikä oli -Vuodenajat-. Hän antoi erilaisia kuvia ja pyysi ryhmäläisiä selvittämään mihin vuodenaikaan kuvat kuuluvat. Ryhmä alkoi pohtimaan keskenään kuvia ja itsekukin sai sanoa oman näkemyksensä mukaan että kuva kuuluu siihen vuodenaikaan.

Marja omaisena koki positiivisena tässä ryhmässä että kenenkään ei tarvinnut pelätä eikä jännittää että onko sanomiseni oikein tai väärin. Jokainen meistä näkee asiat omin silmin erilaisena ja siitähän se keskustelu ja mielipiteiden vaihtaminen syntyy joko käsimerkein, elein, kuvia näyttämällä ja kaikkein tärkein että se kaveri on vieressä ja mahdollisesti voi auttaa.

Seuraavan kerran nähdään tammikuussa 2019! Näkemisiin.

Juttu-Tupa kurssi on tauolla tämän syksyn 2018.

Tapasimme suunnittelun aikataulun mukaisesti Tutun Tuvalla sunnuntain kerhopäivässä 18.11.2018. Saimme tutustua Juttu-Tuvan opettajaan Sini Sarénin.

Hän kertoi Juttu-Tuvan ohjelmarungosta ja opetuksesta. Juttu-Tupa toimii Aivoliiton ohjelmarungon mukaisesti. Seuraava tapaaminen tulee tammikuussa 2019 missä ovat mukana Aivoliiton edustus ja Kaukametsän opisto. Tapaaminen tulee Kaukametsän opistolle. Tietoa jaemme yhdistyksessä heti kun sovittu päivämäärä ja ohjelma saadaan. Tarkoitus on aloittaa Juttu-Tuvan toiminta Kaukametsässä helmikuussa 2019. Kurssi käynnistyy kun osallistujia on 8 henkilöä.

Yhdistys tulee tukemaan kurssilaisia 20 e/henk. ja kurssimaksu keväällä on 50 e joten maksettavasi jää 30 e/kevät.

Kurssilla sinulla on mahdollisuus kommunikoida ja saada siihen tarvittava tuki tutussa ja turvallisessa ryhmässä osaavan vetäjän avulla.