Aivoterveysosaajakoulutus

19.3.2022

AIVOTERVEYSOSAAJAKOULUTUS

Tänään ryhmä kainuulaisia pääsi aloittamaan lähi-tapaamisena Aivoliiton Hyvinvoiva kovalevy -Aivoterveysosaajakoulutuksen Kajaanissa. Aivoliiton teemavuosi on: Suomi elää aivoista.

Avauspuheenvuorossaan Aivoliiton hankesuunnittelija Kirsi Lukka-Aron sanoma oli että kuinka tärkeää meille jokaiselle on vaalia, hoitaa, huoltaa aivojamme vauvasta vaariin saakka.

Aivoliiton Digitaalisen viestinnän asiantuntija Sanna Reuna ja hän jatkoi esittelyssään että nimikkeeni ei kerro ihan koko totuutta. Toimenkuvani on jo useamman vuoden ajan painottunut aivoterveyden edistämiseen ja aivoverenkiertohäiriöiden ehkäisyyn.

Tämä päivä oli minulle edelleen yhdessä oppimisen päivä ryhmässä, lisää tietoa aivoterveydestä ja kuinka voimme myös vaikuttaa omilla toiminnoillamme joka päivä aivoterveyteemme.

Mitä tästä koulutuspäivästä opin Kirsin ja Sannan kertomana on - Aivoterveys on mahdollisuus meille kaikille. Käyttäkäämme aivoja mahdollisimman monipuolisesti (sosiaaliset kontaktit, läheisyys, liikunta, kulttuuri, ruoka, uni, luonto, harrastukset, kosketukset jne.) siitä aivot tykkäävät. Aivoterveyskoulutus jatkuu ja todella mielenkiinnolla odotan mitä kaikkea hyvää saan oppia asiantuntijoilta aivoterveydestä.

Viedä tätä aivoterveyssanomaa myös oman yhdistyksen sisällä Kainuun Aivoyhdistyksessä ja mahdollisuuksien mukaan muuallekin.

Terveisin, Marja