Kajaanin AVH-kerhopäivä 2.3.2022 Tutuntuvalla

3.3.2022

Vieraaksi tämän vuoden ensimmäiseen kerhopäivään saimme Aivoliitosta vertaistoiminnan suunnittelija Paula Mustosen Oulusta.

Viimeksi on tavattu Tutuntuvalla 1.12.2021 AVH-kerhossa  ja nyt päästiin tapaamaan koronarajoitteet tarkoin huomioiden. Ryhmän koko oli juuri sopiva mikä tarjosi jokaiselle mahdollisuuden osallistua keskusteluun ja kysymysten tekoon.

Paula kertoi terveisiä Aivoliiton tuetuista lomista, tulevista koulutuksista, vertaistuesta ja AVH ensitietopäivät Oys Erva-alueella. Ajatuksia kuulijoilla varmaan heräsi monesta asiasta ja päällimäiseksi jäi:  Läheisten vertaistukikoulutus verkossa, Aivoliiton tuetut lomat, Voimavarakurssit, ComeTogether – verkkovertaisryhmä AHV-nuorille  (valtakunnallinen) ja AVH ensitietopäivät Erva-alueella. Kahvittelun jälkeen aloitimme toisen tunnin osion mikä koostui Aivotreeniä yhdessä. Teimme tieto-osiota kuvin ravinnosta ja sitten harjoitimme muistiamme väreihin kohdistuvalla toiminnalla. Yhdessä oli mukava tehdä jos ei muistanut että kuinka se oli niin toinen voi auttaa. Aivotreenilla annamme töitä aivoille mitä tarvitsemme joka päivä.

Kuulijat totesivat että Aivoliiton sivut tarjoavat laajalti paljon asiaa joten itsekunkin täytyy valita mitä tietoa tarvitsee. Tänä korona-aikana Teams-etäyhteydllä Aivoliitto on tarjonnut hyvin laajasti erilaisia tapaamisia mikä on antanut mahdollisuuden tavata laajalti eri yhdistyksistä ihmisiä, vaihtaa kuulumisia ja näin pitkät välimatkat eivät ole olleet esteenä. Tässä olisi linkki Aivoliiton tapahtumat mistä voit katsoa itsellesi sopivan mikä kiinnostaa ja osallistua.

Oysin Erva-alueen AVH-ensitietopäivät jäivät myös hyvin tärkeänä osana mieleen kuinka voisimme Kainuussa hyödyntää näitä AVH-ensitietopäiviä. Paula antoi ensitietopäivän tämän vuoden aikataulun ja ryhdymme selvittämään Risto Lappalaisen kanssa kuinka tässä täytyisi edetä. Ymmärsimme että Risto on jo joltain osin asiaa selvittänyt AVH-ensitietopäivistä.

Lämmin kiitos Paulalle että pääsimme yhdistyksessä tutustumaan sinuun ja sinä yhdistyksen väkeen. Kun hyvästelimme niin Paula totesi että tavataan jatkossa ja hän tulee oikein mielellään Kainuuseen.

Tiedottajanne, Marja