Hyvää kesää

14.6.2024

Hyvät yhdistyksen jäsenet!

Hyvää alkanutta kesää. Yhdistyksen toiminta hiljenee kesän ajaksi mutta joitakin toimintoja pidämme yllä. Tässä tietoa asioista.

• kulttuuri
  • 6C-osaston vierailut
  • AVH-työikäisten tapaaminen
  • syksyn jäsenkirjeen ilmestyminen
  • sihteerin tehtävät yhdistyksessä

Kulttuuri

Yhdistys tukee jäseniään kesäteattereihin ja alla olevista tiedoista näet mihin kesäteattereihin ja mikä on yhdistyksen jäsenen omavastuuosuus.

Kesäteatteri Paltaniemi

Maria Jotunin näytelmän Miehen kylkiluu on sovittanut ja ohjannut  Anna Arola.

Tässä musiikkipitoisessa komediassa rakkaudenkipeät ihmiset kompastelevat väärinkäsitysten ja hyväksytyksi tulemisen kaipuun keskellä. Rakkautta havittelevat ja kaipaavat kaikki, mutta vastaiskuilta ei säästy kukaan. ”Se on sitä rakkautta” -esitys sopii kaikenikäisille, ja sitä kehystää Eino Leino -talon luonnon kaunis miljöö.

Esitykset Eino Leino -talolla la 3.8. klo 15, su 4.8. klo 15

Ryhmälippu 15 €/hlö (sisältäen yhdistyksen jäsenille väliaikakahvituksen) 7–17-vuotiaat ja opiskelijat 10€/Alle 7-vuotiaat aikuisen kanssa ilmaiseksi.

Ryhmälippuun ovat oikeutettuja kaikki mukaan haluavat  päivästä riippumatta, väliaikakahvitus yhdistyksen jäsenille sisältyy siis ryhmälipun hintaan ja muille 6€. Ennakkoilmoittautumiset 30.7. mennessä Tuula Lukkarille: p. 044 372 2862, tuula_lukkari@hotmail.com., kumpaan esitykseen tulee ja ennakkovaraukset mahdollisesta kyyditystarpeesta.

Ryhmälippu 15€/hlö maksetaan lipun myyntiin paikan päällä Maritta Kaakiselle.  Tervetuloa Paltaniemen teatteriin.

Suomussalmen kesäteatteri

TOIVON VUOSI -esitys su 21.7. klo 14 Suomussalmen kesäteatterissa nähdään tänä kesänä sodanjälkeisestä ajasta kertova näytelmä Toivon vuosi.

Syrjäisellä rajaseutukylällä yritetään toipua sodan aiheuttamista tuhoista. Ai-kuisten ristiriidat ja menneen sodan tapahtumat varjostavat lastenkin maailmaa. Kymmenvuotiaan Toivon isä on kadonnut talvisodan aikana. Katri-äidin mielestä isä on jäänyt sotavangiksi, mutta jotkut kyläläisistä pitävät häntä loikkarina. Eräänä päivänä koululle tulee uusi opettaja, joka joutuu törmäyskurssille vanhan maailman kanssa. Uusi aika ja sen tuomat uudet sävelet tuovat mukanaan uskoa tulevaisuuteen. Eero ja Ulla Schroderuksen kirjoittaman näytelmän käsikirjoitus perustuu kirjallisuuteen ja paikallisten ihmisten haastatteluihin. Käsikirjoitusta varten järjestettiin mm. keskustelutilaisuus, jossa 40–50 luvulla koulua käyneet osallistujat kertoivat lapsuudenkokemuksistaan. Vaikka näytelmässä on harmaat kehykset, on sen sanoma toiveikas.

Matkaohjelma: Lähtö Kajaanin Matkakeskuksesta Kainuun tilausliikenteen bussilla klo 10.00 Kontioniemen Neste-huoltoaseman klo 10.15 sekä Ristijärven S-Marketin klo 10.35 ja Hyrynsalmen S-Marketin klo 11.15 kautta Suomussalmelle. Ruokailu Ämmän Leivän Herkkusuussa klo 12. Lisäksi mahdollisuus käydä Soivassa metsässä ennen teatteriesitystä.

Ilmoittautumiset 8.7. mennessä Tuula Lukkari,  p. 044 372 2862, tuula_lukkari@hotmail.com

Matkan hinta ja maksut: Hinta kuljetuksineen jäseniltä 40 €/hlö sisältäen ruokailun, teatterilipun ja väliaikakahvituksen, muilta 60 e/hlö. Omilla/kimppakyydeillä tulevilta 20 €/hlö yhdistyksen jäsen sis. ruokailun, teatterilipun ja väliaikakahvituksen, muilta 40 e/hlö.

Maksut 12.7. mennessä yhdistyksen tilille FI69 5760 0320 2041 41 viestikenttään merkintä “Teatterimatka 21.7.”

------------------------------------------------------------------

Runoviikon avajaiset kuullaan klassinen Kajaani-puhe ja nähdään makupaloja tulevasta ohjelmasta. Mukana on aina myös jotain, jota et koe missään muualla. Kesto noin 1 h.

Ilmoittautumiset Raimo Reinikaiselle 24.6. mennessä, joka hoitaa liput ilmoittautuneille. Lipun hinta yhdistyksen jäsenille 15 €/hlö sis. kahvitarjoilun ja omavastuu 15€/hlö  maksetaan 24.6. mennessä yhdistyksen tilille FI69 5760 0320 2041 41 viestikenttään merkintä “Runoviikko 2024” . Muille osallistujille lipun hinta 22  €/hlö sis. kahvitarjoilun.

Kesäteatteri Paltamo

Kuin telkkä pöntöstä -laulunäytelmä

Eevi on vuosikymmenien jälkeen palannut kotiseudulleen pitämään täysihoito-laa tyttärensä Elisan kanssa. Elisa on jo kauan ikävöinyt isää, jonka henkilöllisyyttä äiti ei ole hänelle paljastanut. Täysihoitolaan ovat jo asettuneet hieman höpsähtänyt professori Ervanne ja eläkepäiviään viettävä, melkein tunnettu näyttelijä Lukander jne.

Näytelmän on kirjoittanut Matti Wanne ja sen ohjaa Eija-Riitta Airo. Esitykset 13.7.–4.8. Peruslippu 20 €, Ryhmät 15 henkilöä 15 €, Opiskelijat ja 7–18-vuotiaat 10 € (alle 7-vuotiaat vanhempien mukana ilmaiseksi).

Paltamon AVH-kerhon vetäjä Erkki Rautiainen selvittää yhdistyksen Paltamon jäsenten halukkuutta lähteä tapahtumaan. Harkitaan osallistumista myöhemmin, päivämäärä päätökselle avoin.

6C-osaston vertaistukivierailut

Heinäkuussa ei ole vierailua. Ainoastaan jos osastolta tulee pyyntö puheenjohtajalle ja hän välittää tiedon vertaistukijoille.

AVH-työikäisten tapaaminen/Vuokatti Sport

Tapaaminen ke 7.8. klo 11 Vuokatti Sport (Urheiluopisto). Parkkipaikka on ilmainen ja sinne jätämme autot, kimppakyydeillä mennään.

Lähdemme tutustumaan Särkisen esteettömälle rantareitille n. 1 h, muistathan ottaa tarvittavat apuvälineet mukaan ja vesipullon. Ulkoilun jälkeen lounastamme omakustanteinen, n. klo 12 Vuokatti Sport ravintola O´las. Säävaraus jos on sateinen ilma niin ehkä joudumme siirtämään.

Ilmoittautumisia ei tarvita. Tervetuloa uudet ja jo ryhmässä olleet! Yhteyshenkilö ja lisätietoa Marja p. 040 5649785

Syksyn jäsenkirjeen ilmestyminen

Jäsenkirjeelle on annettu aikataulu että se lähtisi jakeluun 12.8.

------------------------------------------------------------------

Sihteerin tehtävät yhdistyksessä, nyt tarvitsemme jokaista yhdistyksen jäsentä tässä hakuprosessissa

Tiedoksi jäsenistölle: Nykyinen sihteeri Seija M Heikkinen joka on toiminut vuodesta 2023 lähtien erinomaisella osaamisellaan yhdistyksen hallituksen sihteerinä. On ilmoittanut että hän ei voi jatkaa syksystä alkaen hallituksen kokousten sihteerin tehtäviä koska hänen toimenkuvansa on muuttunut ja vaatii häneltä paljon ja hänellä ei jää aikaa yhdistyksen toimintaan.

Tämä merkitsee sitä että Kainuun Aivoyhdistykselle täytyy ryhtyä välittömästi etsimään sihteeriä ja toivon että yhdistyksen jäsenet ovat tässä työssä jokainen mukana ja etsivät. Sihteeri voi tulla yhdistyksen ulkopuoleltakin. Lisätietoa sihteerin tehtävistä antaa Marja p. 040 5649785. Tehtävä on mielenkiintoinen, voi toteuttaa itseään, olla oma-aloitteinen, innostava, rakentaa uusia ideoita ja sihteeri tekee yhteistyötä myös hallituksen kanssa. Sihteerin vuotuisesta työstä maksettava pieni palkkio menee yhdistyksen alkuvuoden vuosikokoukseen 2025 käsiteltäväksi.

Puheenjohtaja Marja ja varapuheenjohtaja Tuula eivät pysty hoitamaan sihteerin tehtäviä koska heillä on monta muuta asiaa hoidettavana. Toivomme että löydämme sihteerin jo syksystä alkaen koska häntä tarvitsemme todella.  Yhdistyksen toiminta on ollut virkeää ja toivotaan että se jatkuisi edelleenkin. Tiedoksi myös jos emme löytäisi sihteeriä niin yhdistyksen toimintaa joudumme karsimaan.

------------------------------------------------------------------

Aurinkoista ja leppoisaa kesää kaikille!

Ystävällisin yhdistysterveisin

Kainuun Aivoyhdistyksen hallitus