Kevät 2022

Hyvä yhdistys väki

Päivä pitenee, kevättä kohti ollaan jo kovasti menossa, kohta saadaan hakea maljakkoon pajunkissoja. Viime vuosi oli koronan tiimoilta vähän helpompi toimia. Saatiin taas ryhmät käyntiin ja toiveet olivat korkealla. Nyt tilanne on toinen, taas on koronaan sairastuneiden määrä nousussa, erilaiset suositukset ja määräykset ovat voimassa.

Kevään ryhmätoiminnot eivät päässyt alkamaankaan, kun tuli stoppi toiminnalle. Nyt eletään taas toivossa, ettei tämä tilanne kestäisi kovinkaan kauan ja päästäisiin toimimaan ihan oikeasti, koska se on elinehto meidän hyvinvoinnille.

Korona epidemian pitkittyessä, myös henkilöt, jotka ovat riskiryhmässä, ovat todella raskaassa elämän vaiheessa. Yksinäisyys ja turvattomuus ovat läsnä jokapäiväisessä elämässä. On erityisen tärkeää tavata ihmisiä, saada vertaistukea. Puhelinringit ovat yksi tärkeä toiminto, jonka avulla voi jutella toisten kanssa erilaista mieltä painavista asioista.

Minulle tämä puheenjohtajan pesti on myös loppusuoralla. Oli upeaa tutustua yhdistykseen ja huomata kuinka paljon erilaista toimintaa yhdistys järjestää.

Nyt kaikkien pitää kantaa kortensa kekoon, etteivät meidän hallituksen jäsenet ja tuleva puheenjohtaja näänny työtaakan alle. Yhdistys tarvitsee monenmoista osaajaa ja jokainen vapaaehtoinen voi toteuttaa niitä omia vahvuuksiaan ja jos on halukkuutta voi myös opetella uutta. Aivoliitolta, aluetyöntekijöiltä ja yhdistys toimijoilta saa tarvittaessa tukea, tietoja ja taitoja uuden opetteluun. Tietenkin se on myös haastavaa kun vapaaehtoistyö on vapaaehtoista, niin erilaiset muuttujat ovat läsnä.

Yhdistyksen toiminnan kehittämiseksi kaipaamme jäsentemme ideointia ja kehittämistoiveita, joita hallitus ottaa kovin mielellään vastaan, sillä yhdistys pitäisi olla jäsentensä tarpeiden näköinen. Kovin tärkeäksi edelleen koemme myös nuorempien jäsenten saamiseksi mukaan yhdistyksen toimintaan.

Tule mukaan mukavaan ja laadukkaaseen yhdistystoimintaan.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaamme!

Aila Tartia-Jalonen puheenjohtaja