Koronan aikaan

Vuosi 2022

Korona vaikuttaa edelleen yhdistyksen toimintaan ja joudumme siirtämään tai perumaan toimintaamme yhdistyksessä.

Toimimme yhdistyksessä Kainuun soten ohjeiden mukaisesti

Kainuun sote⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Kainuun koronatilanne muuttui 28.8.20 Kuhmossa ilmitulleen laajan koronatartunnan vuoksi. Yhdistys seuraa tarkoin koronatilanneta ja toimii viranomaisten ohjeiden mukaan. Koronan aikaan välilehdelle kootaan ajankohtaista tietoa Kainuun koronatilanteesta, Kainuun soten tiedotteet ja viranomaisten antamat ohjeet.

Muuttuneen koronatilanteen vuoksi joudumme Kainuun Aivoyhdistyksessä muuttamaan, perumaan tai siirtämään toimintaamme. Pävitämme tietoja sitä mukaa kun saamme uutta tietoa mikä vaikuttaa yhdistyksemme toimintaan.

Kainuun Aivoyhdistyken hallitus

----------------------------------------------------------------

Kainuun Aivoyhdistyksen hallituksen kokouksessa 15.3.2020 päätettiin perua kaikki alla mainitut asiat ja toiminta yhdistyksessä on peruttu 31.5.2020 saakka.

• Yhdistyksen kuntosaliryhmät Kajaanissa Kunnon Sykkeessä ja Onnelassa
  • Keilaaminen keskiviikkoisin Kajaanissa
  • Yhdistyksen henkilöiden osallistuminen vesijumppaan perjantaisin Kajaanissa
  • Boccia Kajaanissa yhdistyksen jäsenet
  • Kajaanin AVH-kerhon kokoontumiset Tutun Tuvalla
  • Yhdistyksen vertaistukihenkilöiden vierailut Kajaanin terveyskeskuksen kuntoutusyksikköön
  • Sotkamon neuroklubi Sotkamossa
  • Kuhmon AVH-kerho Kuhmossa
  • Tapaaminen Kuhmossa 16.4.2020
  • Yhdistyksen vuosikokous peruuntuu 26.3.2020 päivältä, uusi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Kyseisenä aikana vältämme myös mahdollisia lähikontakteja. Asianosaisille tiedotetaan myös henkilökohtaisesti päätöksestä.

Yhdistyksen asioihin liittyen tai jos on jotain kysyttävää voi olla yhteydessä Marja Hirvonen p. 040 5649785, Tuula Lukkari p. 044 372 2862, vertaistuki Helena Tervonen p. 044 327 4607.

Noudatamme ja seuraamme Valtioneuvoston 12.3.2020 antamia suosituksia varautumisesta liittyen Koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi. ”Tartuntojen vähentämiseksi tulee myös rajoittaa ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla.

Erityisen tärkeää tämä on riskiryhmiin kuuluvien suojelemiseksi. Kansalaisten tulee noudattaa erityistä harkintaa ja varovaisuutta riskiryhmien kanssa asioidessa. Riskiryhmiin kuuluvat ikääntyneet tai perussairaat.

Kohderyhmämme turvallisuus, terveys ja hyvinvointi ovat päätöksen takana olevat ykkösprioriteettimme.

Kainuun Aivoyhdistys ry:n hallitus

---------------------------------------------

Aivoliiton tiedote

Aivoliitto noudattaa koronavirustilanteessa viranomaisten suosituksia

Aivoliitossa seurataan tarkasti Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL), Sosiaali- ja terveysministeriön sekä valtioneuvoston suosituksia. Aivoliitto suosittaa myös sen jäsenyhdistyksiä seuraamaan viranomaistiedotteita, ja tekemään kokoontumispäätökset viranomaissuositusten pohjalta.

Suomen hallitus suosittaa, että kokoontumisten järjestäjät harkitsevat riskiarvioiden pohjalta suurien yleisötilaisuuksien järjestämistä. Tartuntojen vähentämiseksi hallitus suosittaa myös rajoittamaan ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla. Riskiryhmien kanssa asioidessa hallitus suosittaa erityistä harkintaa ja varovaisuutta. Lue hallituksen suositus kokonaisuudessaan.

Aivoliiton järjestämien kevään tapahtumien osalta tilanne päivittyy lähiaikoina. Uusin tieto päivitetään aina Aivoliiton verkkosivuille.

THL:n sivuilla on lisätietoa Suomen koronavirustilanteesta. Parhaiten koronavirukselta suojautuu pesemällä kädet hyvin.

Aivoliitto