Syksy 2021

Hyvä yhdistysväki

Nyt on upea kesä pian takanapäin. Kaikki ovat saaneet tankata aurinkoa pitkää talvea varten. Menemme syyskauteen odottavin, joskin toiveikkain mielin, josko nyt voisimme pitää ryhmiä ja tapahtumia ja pääsisimme tästä korona kurimuksesta vapaaksi.

Syksyn alkua sävyttää yhdistystä kohdanneeseen menetykseen meidän perustajajäsen, puheenjohtaja, rahastonhoitaja menehtyi vaikean sairauden edessä. Jatkossa on huolehdittava, että toimihenkilöillä olisi aina joku sijainen jos varsinainen ei pysty hoitamaan tehtäväänsä.

Yhdistys tekee edelleen vahvaa yhteistyötä Kainuun soten kanssa ja OLKA-toiminta on yksi yhteistyön muoto.

Yhdistyksen tarkoituksena on: · toimia afasia- ja aivoverenkiertohäiriön sairastaneiden (AVH), heidän läheistensä yhdyssiteenä ja tukijana · pyrkiä yhteistyössä viranomaisten ja muiden henkilöiden kanssa helpottamaan afasia- ja aivoverenkiertoon (AVH) -sairastuneiden asemaa ja edistämään heidän hoitoaan ja kuntoutustaan · lisätä tietämystä afasiasta ja aivoverenkiertohäiriöstä · toimia jäsenistönsä oikeuksien valvojana ja · tehdä tunnetuksi edustamansa ryhmän erityispiirteitä.

Tässä on kovia tavoitteita, vapaaehtoispohjalla olevalle yhdistykselle. Edelleen kaipaamme uusia jäseniä ja uusia ideoita toiminnan kehittämiseksi.

Tule mukaan mukavaan joukkoomme, toiminnoista löydät tietoja lehtien palstoilta, meidän kotisivuilta ja yhdistystiedotteista. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaamme.

Aila-Tartia Jalonen, puheenjohtaja