Uusi tietosuoja-asetus voimaan 25.05.2018

Euroopan unionin uusi tietosuoja-asetus tulee voimaan 25.05.2018. Sen myötä henkilötietojen käsittelyä pitää tehdä ennen kaikkea huolellisemmin ja läpinäkyvämmin.

Aivoliitossa ja sen jäsenyhdistyksissä henkilötietojen käsittely perustuu Yhdistyslakiin ja yhdistyksien perustehtävien suorittamiseen, kuten vertaistukeen, kouluttamiseen ja viestintään. Jäsenien henkilötietoja ei luovuteta ulkopuoliselle tahoille, ellei kyseessä ole esimerkiksi lehtitilaus, jäsenlaskutus tai muu jäsenyyteen liittyvä tapahtuma. Muissa tilanteissa jäseneltä kysytään aina lupa tietojen antamiseen.

Tarkemman kuvauksen henkilötietojen käsittelystä saa tietosuojaselosteesta, joka on saatavissa yhdistyksen jäsenrekisterinhoitajalta Marja Hirvonen p. 040 5649785  tai yhdistyksen nettisivuilta.

Kainuun Aivoyhdistyksen tietosuojaseloste tulee yhdistyksen nettisivulle 25.5.2018 mennessä mistä se on luettavissa kaikille yhdistyksen jäsenille. Yhdistyksen eri tapahtumissa ja kerhoissa tullaan asiasta vielä tiedottamaan.