Puheenjohtajan tervehdys 2023

Hyvä yhdistyksen väki!

Toivotan rauhallista ja hyvää yhdessäolon vuotta 2023! Kulununut viime vuosi on jättänyt meille jokaiselle ajateltavaa myös uudelle alkavalle vuodelle. Tiedotusvälineistä ja lehdistä vomme edelleenkin kuunnella ja lukea päivittäin mitä maailmalla tapahtuu ja miten energian saatavuus maassamme turvataan.

Uusi Kainuun hyvinvointialue aloittaa toimintansa 1.1.2023. Suomessa hyvinvointialueita on 21 ja yksi niistä on siis Kainuussa.  Hyvinvointialueen uudistuksen yksi tavoitteista on mm. turvata yhdenvertaiset ja laadukkaat sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palvelut alueen kaikille asukkaille. Mielestäni meidänkin yhdistyksessä olisi hyvä jokaisen miettiä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita ketä voisimme kutsua kertomaan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluista esimerkiksi Kainuun hyvinvointialueella jo toimiviin AVH-kerhoihimme. Sillä yhdessä keskustelemalla, saamme tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kainuun Aivoyhdistyksen toiminta on perustunut ja perustuu, avoimmuuteen, luottamukseen, toistemme arvostamiseen, auttamiseen, avoimeen tiedonvälittämiseen ja yhdessä toimimiseen.

Tämä uusi alkava vuosi on yhdistyksemme 35:s toiminta vuosi. Me ryhdymme yhdistyksessä valmistelemaan syksylle synttärijuhlaa yhdessä. Toivoisin että löydettäisiin innokkaita synttärijuhlan valmistelijoita yhdistyksen väestä. Yhdistyksen hallituksen kokous on 19.1.2023 missä käsitellään jo juhlan valmistelua joten ottaisitteko yhteyttä vaikka puheenjohtajaan (p. 040 5649785).

Kurkistan jo tulevaan jäsenkirjeeseen 1/2023. Luonto ja luonnonmerkitys on yhdistyksen toiminnassa merkittävä. Tulemme järjestämään ainakin omakustanteisen 4 vrk:n luontoloman touko-kesäkuun vaihteessa jos löydämme osallistujia riittävästi. Tuettua lomaa on haettu myös ja tiedon saamme tammikuussa. Jäsenkirjeessä saatte lisää tietoa lomista.

Jäsenkirje 1/2023 tulee ilmestymään tammikuun lopussa. Siinä tulee tietoa kulttuurista, liikunnasta ja tapahtumista.

Toivotan teille kaikille yhdessä tekemisen hyvää vuotta 2023!

Marja Hirvonen, puheenjohtajanne