Mitä kuuluu Kajaanin Juttu-Tupa kurssiin

Juttu-Tupa kurssi syksy 2021

Emme ole saaneet käynnistettyä Juttu-Tupaa syksyllä 2021. Katsotaan jatkoa ja selvitellään.

Juttu-Tupa kurssi 2020

Emme ole saaneet käynnistettyä Juttu-Tupaa keväällä 2020. Katsotaan jatkoa ja selvitellään.

Juttu-Tupa syksy 2019 ilmoittautuminen alkaa

Toivottavasti saadaan riittävästi kiinnostuneita liikkeelle, jotta kurssi pääsisi käynnistymään.

Yhdistyksen internetin Etusivulla kohdassa Juttu-Tupa syksy 2019 alkaa tarkempi tieto

Yhdistys tukee jäseniään 20 euroa/syksy ja kevät hengeltä.

Lisätietoa ja mahdollisia kysymyksiä asiaan liittyen niin otathan yhteyttä Marjaan p. 040 5649785 tai sähköposti koti_hirvonen@hotmail.com

Juttu-Tupa kurssi on siis tulossa syksyllä 2019

Kurssi tulee Kaukametsän opiston kurssivalintaan. Kurssi on suunniteltu torstai päivälle klo 12.30 alkamaan ja oppitunteja pidettäisiin kolme. Siinä välissä olisi pieni tauko kahvitteluun liittyviä käytäntöjä varten. Tällöin tauon kanssa kurssin kesto olisi klo 12.30-15.00.

Lähetän tiedon milloin Kaukametsän opiston kurssiohjelma julkaistaan niin päästään sitten ilmoittautumaan kurssille.

Yhdistys tukee jäseniään 20 e/henk. syksy sekä kevät lukukausimaksussa.

------------------------------------------------

11.4.2019 oli infotilaisuus Kajaanin kaukametsän opistolla afaatikoille perheineen

Juttu-Tupa on siis kohtaamispaikka afaatikoille.

Infoa Juttu-Tuvan käynnistymisestä Kajaanissa olivat antamassa Pirjo Laine Aivoliitosta Juttu Tupa verkoston vastaava ja puheterapeutti Krista Hoffström. Mukana olivat myös Kaukametsän kansalaisopiston rehtori Aune Kariluoto ja apulaisrehtori Sini Sarén. Sini Sarén tulee olemaan opettaja Juttu-Tuvassa.

Kaukametsän kansalaisopisto lähettää tarkempaa tietoa koska Juttu-Tupa käynnistyy tulevana syksynä 2019. Saamme tiedon viikonpäivästä, kelloajasta, hinnasta ja ilmoittautumisesta. Yhdistys tulee tukemaan yhdistyksen jäseniä Juttu-Tupa kurssissa 20 e/henk syksy ja kevät. Yhteyshenkilönä yhdistyksessä on Marja Hirvonen jolle tieto tulee ja hän informoi asiasta eteenpäin henkilöille. Voitte ottaa Marjaan yhteyden asiasta puh. 040 5649785, koti_hirvonen@hotmail.com

------------------------------------------------

Juttu-Tuvan infotilaisuus Kajaanissa kaukametsän opistolla torstaina 11.4.2019 klo 17.00-18.30

Juttu-tupa on kohtaamispaikka afaattisille henkilöille.

Tervetuloa tutustumistilaisuuteen! Mietitkö, onko ryhmä sopiva sinulle tai läheisellesi? Haluatko kuulla, mitä Juttu-tuvassa tehdään? Tulkaa yhdessä tutustumaan Juttu-tupa-toimintaan ja ohjaajaan.

Aika: to 11.4.2019 klo 17-18.30 välisenä aikana

Paikka: Kaukametsän opisto, Koskikatu 2-4, 87200 Kajaani.

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Ilmoittaudu alla olevan linkin kautta, kiitos.

Lisätiedot: Pirjo Laine, Juttu-tupa-verkoston vastaava p.050 5977 663, pirjo.laine@aivoliitto.fi

---------------------------------------------------

Kuulumisia hallituksen kokouksesta 17.1.2019 Juttu-Tupa kurssiin

Juttu-Tuvan infotilaisuus Aivoliiton ja Kaukametsän opiston järjestämänä tulee helmikuun loppupuolella Kaukametsän opistolle. Yhdistyksen jäsenille asiasta ilmoitetaan heti kun saadaan infotilaisuuden päivä ja kelloaika. Yhteyshenkilönä Juttu-Tupa kurssista yhdistyksessä on Marja Hirvonen p. 040 5649785 tai sähköposti koti_hirvonen@hotmail.com

-----------------------------------------------------

Kuulumisia tapaamisesta kerhopäivänä Tutun Tuvalla 18.11.2018

Kerhopäivässä Tutun Tuvalla pääsimme tekemään yhdessä Sinin kanssa tehtävää   mikä oli -Vuodenajat-. Hän antoi erilaisia kuvia ja pyysi ryhmäläisiä selvittämään mihin vuodenaikaan kuvat kuuluvat. Ryhmä alkoi pohtimaan keskenään kuvia ja itsekukin sai sanoa oman näkemyksensä mukaan että kuva kuuluu siihen vuodenaikaan.

Marja omaisena koki positiivisena tässä ryhmässä että kenenkään ei tarvinnut pelätä eikä jännittää että onko sanomiseni oikein tai väärin. Jokainen meistä näkee asiat omin silmin erilaisena ja siitähän se keskustelu ja mielipiteiden vaihtaminen syntyy joko käsimerkein, elein, kuvia näyttämällä ja kaikkein tärkein että se kaveri on vieressä ja mahdollisesti voi auttaa.

Seuraavan kerran nähdään tammikuussa 2019! Näkemisiin.

Juttu-Tupa kurssi on tauolla tämän syksyn 2018.

Tapasimme suunnittelun aikataulun mukaisesti Tutun Tuvalla sunnuntain kerhopäivässä 18.11.2018. Saimme tutustua Juttu-Tuvan opettajaan Sini Sarénin.

Hän kertoi Juttu-Tuvan ohjelmarungosta ja opetuksesta. Juttu-Tupa toimii Aivoliiton ohjelmarungon mukaisesti. Seuraava tapaaminen tulee tammikuussa 2019 missä ovat mukana Aivoliiton edustus ja Kaukametsän opisto. Tapaaminen tulee Kaukametsän opistolle. Tietoa jaemme yhdistyksessä heti kun sovittu päivämäärä ja ohjelma saadaan. Tarkoitus on aloittaa Juttu-Tuvan toiminta Kaukametsässä helmikuussa 2019. Kurssi käynnistyy kun osallistujia on 8 henkilöä.

Yhdistys tulee tukemaan kurssilaisia 20 e/henk. ja kurssimaksu keväällä on 50 e joten maksettavasi jää 30 e/kevät.

Kurssilla sinulla on mahdollisuus kommunikoida ja saada siihen tarvittava tuki tutussa ja turvallisessa ryhmässä osaavan vetäjän avulla.

Ryhmätyötä Tutun Tuvalla 18.11.2018, aiheena -Vuodenajat