Kainuun Aivoyhdistyksen vertaistukihenkilöiden koulutus Joutenlammella 10.8.2023

20.6.2023

Aika:        torstaina 10.8.2023 klo 10 – 15

Paikka:     Joutenlammen kurssikeskus

Kouluttaja: Risto Lappalainen Aivoliitosta

Koulutuksessa perehdytään yhteistyöhön Kuntoutusosaston ja Hyvinvointialueen hoitoketjun kanssa, sekä kohtaamiseen kuntoutujien ja läheisten kanssa erityisesti ryhmä tilanteissa. Käydään läpi vertaiskohtaamisen haasteita.

Koulutus on ilmainen ja uudet kiinnostuneet vertaistukihenkilöt ovat tervetulleita koulutukseen myös.

10.00

Tervetuloa ja orientointi koulutukseen

Yhteistyö hoitoketjun kanssa ja vertaistuen koordinointi yhdistyksessä

10.30

Miten vertaistukihenkilövälitys toimii hoitoketjun osana ja Aivoliiton uudet palvelut ja oppaat osana vertaistukea

11.00

Oman kokemuksen jakaminen ja kuntoutujien ja läheisten kohtaaminen. (Avainsanoja: kriisi. luopuminen, suru, uuden löytäminen, kunnioittaminen, toivo, merkitys ja motivaatio) Keskustelua ja alustus kuntoutumisen tavoitteista.

12.00

Lounas

13.00

Aivoliiton palvelut (esitys diasarjan läpikäyminen ja mitä yhdistyksestä diasarjaan)

Loppu yhteenveto

14.00

Ulkoilua ja kahvit

Ilmoittautuminen Marja Hirvoselle 31.7.2023 mennessä koti_hirvonen@hotmail.com ja puhelin 040 5649785.

Tervetuloa!

Yhdistyksen hallitus